Jak zrobić pasek postępu we Flash CS5?

Cześć, w tym artykule zobaczysz w jak łatwy sposób można zrobić bardzo fajnie i szybko pasek postępu czyli preloader. Zapraszam do czytania bloga oraz subskrypcji kanału na Youtube. Zacznijmy więc pracę z programem Flash CS5 ! Na początek otwórz swoją stronę do której chcesz dodać pasek postępu.





Jeśli masz otwartą swoją stronę to teraz przejdź do zakładki PLIK i wybierz NOWY, otworzy się okno, w którym przejdź do zakładki SZABLONY i wybierz PLIKI PRZYKŁADOWE i PLIK WSTĘPNEGO ŁADOWANIA PLIKU ZEWNĘTRZNEGO i kliknij OK.






Teraz wszystko możesz sobie dowolnie ustawiać, możesz zmieniać kolory pasków, zmieniać ich wielkość i tym podobne rzeczy ! Ja zmienię na pewno rozmiar stołu montażowego tego pliku, ponieważ nie będzie to fajnie wyglądało jeśli preloader będzie innych wymiarów i strona innych ! Więc przechodzę do zakładki z moją stroną i sprawdzam jakie ma wymiary po czym przechodzę do zakładki z preloaderem i wpisuje te same wartości, zmieniam jeszcze kolor na biały i klikam OK.






Teraz widzisz, że nasz preloader wraz z tłem są w lewej górnej części stołu montażowego, aby to wyrównać zaznacz wszystkie jego elementy i otwórz okno WYRÓWNAJ (CTRL+K), zaznacz opcję WYRÓWNAJ DO STOŁU MONTAŻOWEGO i wybierz WYRÓWNAJ ŚRODKI W POZIOMIE oraz WYRÓWNAJ ŚRODKI W PIONIE






Jeśli już to zrobiłeś teraz przejdziemy do edycji paska, możesz to zrobić lub nie. Według uznania, ja zmienie kilka rzeczy i myślę, że nie muszę już tego opisywać ponieważ jest to łatwe :) 






Jak widzisz mój pasek trochę się zmienił. Teraz żeby wszystko dobrze nam działało musimy zapisać plik z naszą stroną jako "layout.fla" (lub jak chcesz), a plik z paskiem postępu musimy koniecznie zapisać jako "index.fla" i jeden jak i drugi plik muszą być w tych samych folderach ! Wybierz PLIK-ZAPISZ JAKO (CTRL+SHIFT+S) i zapisz tak jak napisałem wcześniej, a także PUBLIKUJ (ALT+SHIFT+F12) jeden i drugi plik.


Jeśli masz już wszystko zrobione tak jak należy przejdź do preloader`a a konkretnie do linii czasu do pierwszej klatki, tam gdzie jest warstwa OPERACJE, zaznacz ją i wybierz z klawiatury przycisk F9, pojawi się okno z operacjami.






Jak widzisz w skrypcie znajduje się link do jakiegoś zdjęcia, więc zaznacz tylko link i usuń go. Na miejsce tego linka wpisz "layout.swf"






Teraz już możesz zamknąć to okno i przetestować swój film ! Naciśnij CTRL+ENTER i powinno wszystko działać, jeśli chcesz zobaczy jak działa preloader to możesz ustawić w zakładce WIDOK - USTAWIENIA POBIERANIA i ustaw na jakąś wolną prędkość, kliknij jeszcze raz WIDOK i SYMULUJ POBIERANIE lub CTRL+ENTER ! Mam nadzieje, że Ci pomogłem i wszystko działa poprawnie ! 


Zapraszam jak zwykle na mój kanał Youtube oraz do oglądania filmu ! 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz